fbpx

Pozycjonowanie strony www

Czym jest pozycjonowanie stron internetowych?

Pozycjonowanie stron www to działania z zakresu marketingu internetowego. Mają na celu uzyskanie jak najlepszej pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Często dla nazwania tych działań zamiennie używany jest skrót SEO (od ang. Search Engine Optimization) lub jego polskie tłumaczenie — optymalizacja strony dla wyszukiwarek.

W jakim celu pozycjonuje się strony www?

Celem pozycjonowania stron www jest uzyskanie jak najwyższej pozycji strony w wynikach wyszukiwania (zazwyczaj Google). Często wyniki te określane są pojęciem SERP (Search Engine Results Page). Dla dokładności chodzi o organiczne wyniki wyszukiwania. To te wyniki, które znajdują się zaraz pod reklamami.

Pośrednim celem SEO jest zwiększenie ruchu na stronie. Przekłada się to na pozyskanie większej ilości leadów (kontaktów lub sprzedaży) dla naszego przedsięwzięcia.

Coraz częściej spotykamy się z bardziej specyficznymi celami pozycjonowania:

  • poprawa pozycji dla fraz lokalnych i regionalnych,
  • poprawa pozycji na urządzeniach mobilnych
  • wyświetlenie pinezki na mapach Google dla konkretnych fraz
  • zwiększenie ruchu z zapytań, które dotyczą pośrednio wybranego słowa kluczowego.

Typy pozycjonowania stron www

Pozycjonowanie możemy podzielić na kilka typów:

  • pozycjonowanie standardowe
  • pozycjonowanie szerokie (z ang. long tail, tzw. długi ogon)
  • pozycjonowanie lokalne
  • pozycjonowanie pod urządzenia mobilne

Pozycjonowanie standardowe

Standardowym i najstarszym zarazem sposobem pozycjonowania, jest zwiększenie pozycji w wynikach Google dla wybranych słów kluczowych. Przykładem słów kluczowych mogą być tu: drony sklep lub zwroty bankowe. Ten typ pozycjonowania sprawdza się u klientów z małą konkurencją. Jest dobry również dla nowych produktów i typów działalności, o których nikt wcześniej nie słyszał. W tym wypadku efekt osiąga się przez odpowiednią optymalizację podstron dla danych słów kluczowych. Stosuje się również umiejętne linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne.

Pozycjonowanie szerokie

Celem SEO jest w tym wypadku zbudowanie jak największej widoczności w Google. Działania polegają na tworzeniu treści pod słowa kluczowe powiązane z frazą główną. Omawiany temat powinien być na stronie wyczerpany. Pozycjonujemy tu tak naprawdę wiele niszowych fraz. Dzięki temu uzyskujemy sumaryczny ruch pozwalający na konkurowanie ze stronami z TOP 10 na frazę główną. Ten typ SEO jest szczególnie polecany u klientów, którzy prowadzą biznes w bardzo konkurencyjnej branży.

Pozycjonowanie lokalne

Działania skupiają się na zwiększeniu widoczności w wybranym mieście lub regionie. Dobór słów kluczowych polega na wybraniu fraz lokalnych (np. stomatolog Warszawa lub producent rolet mazowieckie). Walka toczy się o zdobycie jednej z pozycji na mapach Google. Dla wybranych lokalnych słów kluczowych prezentowane są zazwyczaj trzy wyniki. Oceniane są przez wyszukiwarkę Google na podstawie lokalizacji biznesu i jakości strony. Na stronie internetowej szczególny nacisk kładzie się na wskazanie adresu, pod którym działa firma. Dodatkowo stara się o pozyskanie tzw. linków NAP, które również wskazują na lokalizację naszego biznesu. Zdobywa się również linki na stronach powiązanych z danym obszarem np. lokalne forum internetowe.

Pozycjonowanie pod urządzenia mobilne

Google przygotowuje oddzielne wyniki wyszukiwań dla komputerów i urządzeń mobilnych. Pozycjonowanie stron www pod urządzenia mobilne to głównie optymalizacja strony pod kątem szybkości ładowania i rozmiaru plików. Bardzo ważne jest uproszczenie używania strony na smartfonach, żeby ich użytkownicy mieli jak najlepsze doświadczenie.

Jak wygląda pozycjonowanie strony w KOLOSEO?

W pozycjonowaniu strony główny nacisk kładziemy na treść. Przede wszystkim staramy się, aby strona nabrała charakteru eksperckiego w swojej branży. Jak to osiągamy? Strony naszych klientów poddajemy szczegółowej analizie pod względem zawartości. Następnie sprawdzamy, jak treść Twojej strony prezentuje się na tle konkurencji. Na tej podstawie tworzymy plan publikowania treści na Twojej stronie internetowej. Treści, które będziemy tworzyli, wypełnią tzw. Content Gap. Content Gap to luka we frazach, na które widoczne są domeny Twojej konkurencji, a Twoja nie. Treści te mają również za zadanie stworzenie w internecie eksperckiego obrazu Twojej witryny ( Topical Authority). Będziemy Tworzyli treści odpowiadające wszystkim etapom lejka sprzedażowego. Będą takie, które mają za zadanie odpowiedź na najpopularniejsze pytania oraz promujące konkretny produkt lub usługę. Działania te wzmacnia techniczna optymalizacja strony dla wyszukiwarki oraz naturalne linkowanie.

Całość działań i osiągniętych efektów przedstawiamy Ci w comiesięcznym raporcie. Co najważniejsze wierzymy w to, co robimy. Nie musisz podpisywać z nami umowy wiążącej Cię na kilka lat. Tak naprawdę możesz zrezygnować już po pierwszym raporcie. Wtedy nasza współpraca potrwa tylko 2 miesiące. Nasza agencja będzie też niezmiernie szczęśliwa, jeśli zdecydujesz się zostać z nami na dłużej.

Czy nasza agencja stosuje inne typy pozycjonowania?

Skupiamy się na pozycjonowaniu szerokim, ale w miarę potrzeb kierunkujemy działania na inny typ. Tworzymy coś, co można by nazwać typem pośrednim np. szerokie-lokalne. W takim wypadku dalej skupiamy się na budowaniu autorytetu strony. Przez publikację treści na niej oraz publikujemy artykuły sponsorowane. Natomiast, pozyskujemy głównie linki NAP i przerabiamy stronę pod kątem adresu firmy oraz regionalizacji.

Przewiń na górę